تفاوت بین تونر فابریک و تونر شارژ

تفاوت تونر شارژ و فابریک

تفاوت تونر فابریک و تونر شارژ

اغلب با این سوالات روبه رو می شویم:

تفاوت بین تونر اصلی OEM و تونر شارژ یا
تفاوت بین جوهر OEM و جوهر شارژ چیست؟
بنابراین در این پست ما به توضیح این موضوح می پردازیم.

اصطلاح OEM مخفف Original Equipment Manufacturer است. بنابراین تونرها یا جوهرهای OEM، تونر هایی هستند که توسط شرکت های زیراکس، کونیکا، کنن، توشیبا، ریکو و غیره برای چاپگرهای خود شرکت تولید می شوند. جوهرها یا تونرهای شارژ آنهایی هستند که توسط یک توسط شرکت دیگری به طور خاص برای چاپگرهای خاص ساخته شده اند. جوهر یا تونرهای بازسازی شده که ما آنها را کارتریج Eco می نامیم، یک کارتریج OEM مستعمل است که توسط یک شرکت غیر OEM تمیز و دوباره پر شده است.

عوامل بسیاری روی انتخاب تونر فابریک و شارژ تاثیرگذار است، که کاربر با توجه به نیاز خود نوع تونر مورد نیاز خود را استفاده می کند. این عوامل در زیر شرح داده شده اند:

  • قیمت: یکی از عوامل مهم هنگام خریداری تونر است. جوهرها و تونرهای شارژ همیشه ارزانتر هستند – گاهی اوقات تا 80% . در محیط های کاری با حجم بالا اغلب استفاده از تونر فابریک به صرفه نیست، که در این صورت ما تونر شارژ را پیشنهاد می کنیم. به طور مثال، تونر شارژ کونیکا 452 یک مدل تونر شارژ است که برای دستگاه های کونیکا قابل استفاده است.
  • ظرفیت: تونر های شارژ در حجم های گوناگون یافت می شوند که با توجه به حجم کار چاپ می توانید آنها را تهیه نمایید.
  • کیفیت: توصیه می کنیم اگر کیفیت برای شما مهم است ، به عنوان مثال برای چاپ اسناد کاری مهم و تصاویر با کیفیت بالا، از جوهر یا تونر OEM یا فابریک استفاده کنید. در بیشتر موارد کیفیت تونر شارژ با تونر فابریک برابر است، اما در مورد برخی برند های چاپگر کیفیت آن به خوبی تونر فابریک نیست. به عنوان مثال، برخی از چاپگرهای لیزری رنگی خروجی با کیفیت پایین‌تری با تونر شارژ تولید می‌کنند. پس اگر تونر شارژی که استفاده می کنید با دستگاه شما سازگار باشد، کیفیت خوبی برای شما همراه خواهد داشت.
  • قابلیت اطمینان: اطمینان و اعتماد مهم ترین عامل در ادامه یک معامله می باشد. گاهی ما پس از خریداری یک مدل تونر خاص و کسب رضایت، ترجیح می دهیم بار بعد هم از این تونر استفاده کنیم.

یکی از رایج ترین سوالاتی که از ما پرسیده می شود این است که “آیا کارتریج های غیر اصلی یا تونر شارژ به چاپگر من آسیب می رسانند؟” با این حال، گاهی چنین مشکلاتی برای چاپگر ها به وجود می آید. اگر تونر با دستگاه شما سازگار نباشد، به دستگاه و قطعات آن آسیب می رساند، که برای دوری از چنین مشکلاتی باید تونر را از یک مرجع معتبر تهیه کنید. ما در مجموعه پاکو پرینت با استفاده از تکنسین های باتجربه و تست تونرها شما را به سمت بهترین انتخاب هدایت خواهیم کرد. بنابراین احتمال آسیب به چاپگر شما (حداقل با کارتریج های ما) تقریباً صفر است.

نتیجه گیری
ما سعی کرده‌ایم مزایا و معایب خرید جوهر یا تونر فابریک و شارژ را با دیدی بی‌طرفانه ارزیابی کنیم. تصمیم با شماست – تفاوت قیمت و اولویت های شما از نظر کیفیت ملاحظات اصلی است.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

سوالی دارید؟ با ما گفتگو کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! می توانید در تلگرام یا واتساپ با ما گفتگو کنید.